1 min read

Varför svarar ingen när man ringer?

Varför svarar ingen när man ringer?

Du ringer. Signal efter signal går fram – inget svar. Irriterande, eller hur? Vi har alla varit där, som kunder till företag som inte tar våra samtal på allvar. I en tid där vi alltid är nåbara med våra mobiler är det ändå allt färre företag som faktiskt svarar.

Denna situation uppstår särskilt när företag tilldelar sina anställda en mobiltelefon som används både privat och i arbetet. "Det är ju min telefon, så jag gör som jag vill", resonerar många – och bortser från att de fortfarande representerar företaget.

Dessutom är många fortfarande skeptiska till telefonsäljare och väljer att därför inte svara på okända nummer. Men kunder förväntar sig svar. För företag kan detta få stora konsekvenser. Om ingen svarar riskerar företaget att missa affärsmöjligheter, skada sitt rykte och lämna kunder med en dålig upplevelse.

Varför vill vi ringa?

Trots mejl, sms och appar är ett telefonsamtal fortfarande oslagbart. Varför?

  • Snabbare problemlösning: Inga långa mejltrådar.
  • Personligare kontakt: En röst bygger relationer.
  • Direkta svar: Perfekt när det är bråttom.

Företagstelefoni hjälper dig som företag

Med företagstelefoni får ditt företag en effektiv lösning som gör det enkelt att möta kundernas förväntningar. Med ett enda huvudnummer dit kunderna alltid hamnar först, säkerställer företagstelefonin att samtal alltid når fram.

Med företagstelefoni kan du även:

  • Koppla samtal till rätt person eller avdelning direkt.
  • Skilja privat från jobb med separata nummer i samma telefon.
  • Ge kunder möjlighet att bli uppringda om de inte vill vänta.
  • Få all statistik du behöver för att optimera kundupplevelsen. 
Företagstelefoni gör det enkelt för din kund att hålla kontakten med er.

 

Inget mer skadat rykte. Inga fler missade affärer. Bara nöjda kunder.

Läs mer om hur addCIT kan hjälpa dig!

 

Du har plats 86 i kön

Du har plats 86 i kön

Känner du igen dig? Vi alla är kunder till företag. Man skruvar på sig inför sitt samtal till kundservice. Det ligger mycket frustration och...

Read More
Företagstelefoni – Vad är det och varför är det nyckeln till framgång?

Företagstelefoni – Vad är det och varför är det nyckeln till framgång?

Visste du att cirka 80% av alla fortfarande föredrar att ringa till ett företag? Det gör växeltjänsten avgörande för framgång. Med fler funktioner...

Read More
addCIT löser pensionen på 8 MSEK!

addCIT löser pensionen på 8 MSEK!

Affären omfattar ca 110 agenter, co-browsing, multichannel mm. Avtalet sträcker sig över en period om maximalt 9 år och med ett affärsvärde om ca 8...

Read More